Co to jest Google Ads?

Chcesz dotrzeć ze swoją ofertą do nowych klientów online? Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że sama strona WWW czy e-sklep to za mało, aby odnieść sukces w sieci. Na szczęście istnieje wiele kanałów promocji, dzięki którym możesz rozpowszechnić wiedzę o prowadzonej działalności. Gdy zależy Ci na szybkich efektach, to zainwestuj w reklamy płatne, a przede wszystkim w Google Ads. Co to jest i dlaczego warto wybrać właśnie taką formę promocji w Internecie? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym tekście – zapraszamy do lektury!  

Efektywna kampania internetowa, czyli czym jest Google Ads?

Nie od dziś wiemy, że Internet stał się dla ludzi głównym źródłem informacji, a większość aktywności online zaczyna się od Google. Ta najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie poza dostarczaniem odpowiedzi na zapytania użytkowników oferuje również wiele przydatnych narzędzi, które mogą wspomóc rozwój każdego biznesu – również Twojego.

Jedną z takich usług, która stanowi bezkonkurencyjny kanał promocji pod względem zasięgu, formatów reklamowych czy liczby dostępnych funkcjonalności okazuje się Google Ads (wcześniej stosowane nazwy to Google AdWords i Google AdWords Express). Jest to niezwykle popularna forma marketingu internetowego – czyli SEM (Search Engine Marketing) – która opiera się na płatnych działaniach w wyszukiwarce.

Wciąż nie wiesz, co to jest Google Ads? Otóż jest to system reklamowy, który pozwala budować i zarządzać kampaniami internetowymi. Obejmuje on wyszukiwarkę, sieć GDN (Google Display Network, która jest zbiorem portali internetowych oraz stron partnerskich Google), platformę YouTube czy pocztę Gmail.

Wspomniany system obejmuje zasięgiem działania zdecydowaną większość Internetu. Nie może dziwić więc fakt, że korzystają z niego zarówno międzynarodowe korporacje, jak i średnie oraz małe firmy działające lokalnie. Google Ads funkcjonuje w każdym z tych przypadków tak samo dobrze, co oznacza, że zapewnia przedsiębiorcom szansę na rozwój ich marki, realizację celów biznesowych oraz pozyskanie nowych klientów.

 

 

Jak działa Google Ads? Typy kampanii internetowych

Promocja w wyszukiwarce staje się coraz bardziej popularną formą marketingu małych i średnich firm. Aby zwiększyć jej skuteczność, warto więc dowiedzieć się, jak działa kampania w Google Ads. Przede wszystkim zwróć uwagę na fakt, że reklamy pojawiają się w wyszukiwarce nad i pod organicznymi (bezpłatnymi) wynikami wyszukiwania lub obok nich, po wpisaniu przez użytkownika odpowiedniej frazy.

Tworząc w ten sposób reklamy, możesz więc dotrzeć bezpośrednio do użytkowników, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami Twojej firmy. Co więcej, w przypadku Google Ads to Ty określasz, w którym miejscu kampania będzie widoczna oraz wyznaczasz jej budżet, zasięg i harmonogram. Możesz też ocenić rezultat i wpływ przeprowadzonych działań na sprzedaż swoich produktów.

Decydując się na inwestycję w kampanię Google Ads, musisz więc określić swój cel reklamowy. Do wyboru masz:

  • wzrost ruchu na stronie internetowej,
  • zwiększenie wizyt w punkcie stacjonarnym,
  • poprawę liczby połączeń telefonicznych z firmą.

W kolejnym etapie warto wyznacz swój budżet, pamiętając przy tym, że kampanie w Google rozliczane są w systemie PPC (Pay Per Click). Oznacza to, że opłata zostaje pobrana tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie w reklamę. Podsumowując – płacisz tylko za fizyczne wejścia na Twoją witrynę.

W zależności od wyznaczonego budżetu i wybranego celu możesz zdecydować się na różne rodzaje reklamy Google Ads.

  • Kampanie tekstowe w wynikach wyszukiwania – bazowy typ reklamy, którego podstawę stanowią linki sponsorowane. Wyświetlają się internautom, którzy poszukują określonych produktów i usług w wyszukiwarce.
  • Kampanie w sieci reklamowej – zwykle przyjmują formę graficznych banerów, które pojawiają się na stronach partnerskich Google zrzeszonych w sieci AdSense (serwisie reklamowym wyszukiwarki).
  • Kampanie na YouTube – reklamy w formie wideo realizowane na YouTube pozwalają promować markę w domenie odwiedzanej codziennie przez miliony użytkowników.
  • Kampanie produktowe – dedykowane branży e-commerce reklamy, które zapewniają widoczność konkretnych produktów w sekcji Zakupów Google (Google Merchant).
  • Kampanie remarketingowe – umożliwiają ponowne dotarcie do użytkownika, który odwiedził wcześniej stronę internetową albo w inny sposób zetknął się już z marką.

Poza tym możesz spotkać się również z kampaniami reklamowymi Gmail, promującymi aplikację czy lokalnymi, które zachęcają do odwiedzenia placówki firmy.

Google Ads a pozycjonowanie – na co warto się zdecydować?

Wiesz już, co to jest Google Ads. Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że równie popularną formą marketingu w wyszukiwarce jest pozycjonowanie. Dla przypomnienia – jest to optymalizacja SEO strony internetowej, dzięki której witryna może zyskać wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe.

W obu przypadkach cel jest więc ten sam, czyli wypromowanie firmy w sieci, pozyskanie wartościowego ruchu oraz zwiększenie sprzedaży produktów i usług. Czym więc różni się SEO od Google Ads? Otóż to zupełnie inne narzędzia! Największy kontrast widzimy w sposobie prezentacji w wynikach wyszukiwania, w metodach działania oraz w czasie uzyskania rezultatów.

Przewagą płatnej reklamy w Google są niewątpliwie szybkie efekty – prawidłowo zoptymalizowana kampania może od razu wyświetlać się na wybrane frazy i generować ruch – oraz precyzyjne targetowanie (kierowanie działań na odbiorców). Choć na wyniki pozycjonowania musisz trochę poczekać, to jest to rozwiązanie zdecydowanie tańsze. Poza tym dzięki SEO skuteczniej zbudujesz autorytet marki oraz jej wiarygodność.

Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby połączyć obie formy promocyjne w ramach działań marketingowych w Internecie. Pozycjonowanie i Google Ads nie wykluczają się bowiem wzajemnie. Co więcej, wykorzystanie obu narzędzi zdecydowanie zwiększy efektywność kampanii. Uzyskasz w ten sposób lepszą widoczność i zrealizujesz różne cele biznesowe.

Dlaczego warto korzystać z reklam Google Ads? Podsumowanie

Jeśli szukasz sposobu na to, jak wypromować stronę internetową, to reklamy Google Ads zaliczają się do rozwiązań o najwyższej skuteczności. To świetna opcja dla firm, które chcą wzmocnić świadomość swojej marki w sieci i mają budżet, który mogą do tego celu wykorzystać. Wśród zalet tego rodzaju kampanii internetowych wymienia się np.:

  • obecność marki w popularnych serwisach m.in. YouTube czy Google,
  • możliwość pozyskiwania nowych klientów w relatywnie krótkim czasie,
  • efektywne targetowanie, czyli kierowanie reklam do konkretnej grupy docelowej,
  • elastyczność budżetowania – zachowanie pełnej kontroli nad budżetem na kampanię,
  • mierzalność efektów, co oznacza, możliwość sprawdzenia skuteczności prowadzonych działań,
  • ogromny zasięg, który zapewnia dotarcie do internautów potencjalnie zainteresowanych ofertą.

Pamiętaj jednak, że skuteczność reklamy w Google Ads zależy w dużej mierze od tego, jak zostanie zaplanowana. Dlatego zawsze staraj się działać adekwatnie do możliwości swojego biznesu oraz zgodnie z budżetem firmy. Jeśli wciąż nie masz pewności, jak przeprowadzić efektywną kampanię w sieci, to skontaktuj się z doradcami internetowymi WeNet, którzy mogą pochwalić się statusem Google Partner Premium.

Specjaliści przeanalizują potrzeby Twojego biznesu, przygotują reklamę oraz będą nieustannie mierzyć i optymalizować jej parametry, aby Twoja firma została zauważona przez potencjalnych klientów w usługach Google. W ramach ciągle rozwijanej oferty otrzymasz: certyfikowane wsparcie i wiedzę, obsługę na najwyższym poziomie oraz realizację wielu celów reklamowych.

A to jeszcze nie wszystko! Doradcy internetowi pomagają rozwinąć biznes w sieci – wraz ze skuteczną kampanią AdWords zapewnią również wzrost liczby wizyt na firmowej stronie internetowej. Pamiętaj, że wydatki zostaną dopasowane do możliwości finansowych Twojej firmy. Chcesz dowiedzieć się więcej? Wejdź na WeNet.pl, zapytaj o szczegóły oferty i już teraz zaplanuj swoją pierwszą kampanię.